bok tips.

Jag läser nu en bok som heter Jag saknar dig, jag saknar dig!

En väldigt bra bok som är skriven av Kinna Gieth och Peter Phol och boken handlar om Tina, vars tvillingsyster har dött i en bilolycka. Tina gör sitt bästa för att orka med allt, men utsätts för mycket lidande och börjar så småningom tvivla på sin egen identitet.

Boken är verklighetsbaserad. Den då fjortonåriga Kinna Gieth förlorade sin tvillingsyster och skrev om det till författaren Peter Pohl, efter att ha läst hans bok Alltid den där Anette.

Boken belönades med Augustpriset för barn och ungdomslitteratur 1992, det första i den klassen.

Jag började läsa den i går och jag är snart klar med den och boken har verkligen fastnat.

Om du ska läsa den läs den helst inte i en buss eller på tåg om du inte har några problem med att gråta! (För det kommer du.)

 

Det ska komma en filmatiseringen av boken, med titeln förkortad till "Jag saknar dig", och den beräknas ha biopremiär vintern 2011.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0